BMW E30 i E36 – generacje które można i warto tuningować

BMW E30 to generacja którą często odmieniają młodzi miłośnicy tuningu, choć ostatnio częściej tuningowana jest generacja E36 ze względu na to, że łatwiej jest ją obecnie dostać w stanie akuratnym. No a z generacją E30 jest rzecz jasna trudniej, chodzi tu konkretnie o to, że sztuki stuningowane zjada korozja, a te w bardzo dobrym stanie, czyli w kolekcjonerskim zyskują na wartości. Dlatego dość często widuje się BMW E36 przerobione na auto do driftu. Rzecz jasna ten tuning w bardzo wielu przypadkach nie jest wykonany aż tak dobrze jak powinien być. Wpływa to na kondycję auta i to w wielu przypadkach w negatywny sposób, czyli zaczyna rozpadać się konstrukcja i elementy zawieszenia. Nie spotyka to każdego auta, ale przebudowa taniego BMW E36 to nie zawsze użycie profesjonalnych zestawów do obniżenia zawieszenia, to zazwyczaj kombinowanie, bo auta te kupują młodzi fani sportu motorowego, którzy nie zawsze wiedzą jak poprawnie wykonać konkretną przeróbkę. Kluczowe znaczenie ma też i to, że auto to nie musi przetrwać wielu lat, tylko jakieś trzy lub cztery sezony zabawy na wiejskich drogach.
Modele BMW z tych generacji to także tuning poprawny lub taki wykonany przez profesjonalistów, którzy cenią BMW E36 i BMW E30. Dla nich te samochody to ne tylko gabloty, to coś czym będą się bawić długo i sprzedają dopiero wtedy gdy dana generacja BMW znacząco zyska na wartości lub wcale. Tego typu podejście do sprawy ma sens, ale jest to też kosztowna metoda, bo niewielu stać na taką odmianę klasycznego BMW i dlatego samochodów przerobionych na udane wersje wyścigowe jest niewiele. Nie chodzi tu o koszt, czy też o znalezienie dobrej bazy, ale o to, że gdy już zrobi się wszystko tak jak trzeba, to chce się tym autem ryzykować jak najmniej, po to by nie utracić cennego okazu BMW E30 lub E36. Auta te są dosłownie katowane na wiejskich odcinkach dróg publicznych i przez to właśnie bardzo wiele z nich trafiło na złom lub stało się dawcami części. Niektórzy nawet twierdzą, że już większość aut z tych generacji rdzewieje na złomie jako wraki. Z tej właśnie przyczyny pozostałe sztuki zaczynają zyskiwać status kultowych i godnych do przerobienia na prawdziwe auta wyścigowe.
Dlatego BMW E30 i E36, czyli generacje jeszcze jakiś czas temu uznawane za wiejską tanią wyścigówkę zaczynają być czymś więcej. Odczujemy to coś więcej za jakieś osiem lub dziesięć lat. Wtedy właśnie pozostaną nieliczne auta z tej generacji. Dotyczy to głównie modeli z mocniejszymi silnikami, bo te w bardzo wielu przypadkach są powypadkowe i co gorsza naprawione w nieudolny sposób. Dlatego te okazy BMW nie wzbudzają zaufania i co najistotniejsze większości raczej nie da się już odratować. Tego typu zmiany za jakiś czas przyczynią się do tego, że ceny egzemplarzy w bardzo dobrym stanie poszybują w górę. Dotyczy to zwłaszcza tych aut przerobionych na wersje rajdowe. One za te blisko dziesięć lat staną się wybitnie drogie i dlatego na chwilę obecną tego typu auto jest dobrą inwestycją, bo chwilowo ma cenę akuratną, ale jeśli się je kupi i przebuduje we właściwy sposób, to za kilkanaście lat będzie sporo warte.

Przeczytaj również:

https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/kontakt

https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/jazda-probna

https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/aktualna-oferta/oferta-bmw-dla-biznesu